Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Szpitalu Specjalistycznym w Jaśle jest Joanna Grabowska
Zastępcą Inspektora Ochrony Danych Osobowych w Szpitalu Specjalistycznym w Jaśle jest Anna Pieprzyk
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@szpital.jaslo.pl
Klauzule informacyjne
W celu spełnienia obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO, informujemy, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Jaśle, 38- 200 Jasło, ul. Lwowska 22 (dalej jako Szpital)
- W Szpitalu wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, pod adresem e-mail: iod@szpital.jaslo.pl lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora.
- Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane:
- w celu realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia, zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c), art. 9 ust. 2 lit. h) RODO w związku z przepisami ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej oraz ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- w celu dokonania rejestracji na wizyty lekarskie oraz kontaktu w celu potwierdzania wizyt na podstawie zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. h) RODO, w związku z zapisami ustaw: z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta
- gdy cel wynika z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, polegających na dochodzeniu roszczeń oraz obroną przed roszczeniami.
- Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane przez:
- okres odpowiadający czasowi przechowywania dokumentacji medycznej, który wskazuje art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta tj. przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkami wskazanymi w ww. ustawie – w przypadku dany pozyskiwanych w celach jak w pkt 3) lit. a).
- do czasu wycofania zgody – w przypadku danych pozyskiwanych w celach jak w pkt 3) lit. b).
- przez okres niezbędny do zgłaszania ewentualnych roszczeń oraz obroną przed roszczeniami – w przypadku danych pozyskiwanych w celach jak w pkt 3) lit. c).
- Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty przetwarzające dane osobowe dla Administratora w związku z zawartymi umowami, podmioty uprawnione przepisami prawa, podmioty upoważnione przez Panią/ Pana.
- Każda osoba, której dane dotyczą, ma:
- Prawo dostępu zgodnie z art. 15 RODO. Prawo dostępu do danych, o którym mowa w art. 15 RODO, jest prawem odrębnym od prawa pacjenta do informacji o swoim stanie zdrowia, o którym mowa w art. 9 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz od prawa dostępu do dokumentacji medycznej, o którym mowa w art. 23 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta;
- Prawo do sprostowania zgodnie z art. 16 RODO. Zadośćuczynienie temu prawu będzie możliwe jedynie w zakresie w jakim sprostowanie lub uzupełnienie nie narusza autonomii zawodowej osoby wykonującej zawód medyczny oraz zasad prowadzenia dokumentacji medycznej;
- Prawo do zapomnienia zgodnie z art. 17 RODO. Prawo do bycia zapomnianym nie znajduje jednak zastosowania, gdy przetwarzanie jest niezbędne z uwagi na względy interesu publicznego w dziedzinie zdrowia publicznego zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. h), w tym w szczególności wobec danych przetwarzanych w ramach dokumentacji medycznej;
- Prawo do ograniczenia przetwarzania zgodnie z art. 18 RODO, tj. osoba, której dane są przetwarzane może zażądać zaprzestania ich przetwarzania za wyjątkiem ich przechowywania, w sytuacjach, gdy:
- Osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres, w którym Administrator będzie weryfikował ich prawidłowość;
- Osoba, której dane dotyczą, kwestionuje zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych przez Administratora;
- Administrator nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony jego roszczeń;
- Osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu podjęcia decyzji przez Administratora co do zasadności sprzeciwu,
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. f), w tym profilowania na podstawie tych przepisów.
- Nie przysługuje Pani/Panu prawo do przenoszenia danych w zakresie przetwarzania danych objętego zgodą, z uwagi na fakt, iż dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany;
- Z praw osoba, której dane dotyczą, może skorzystać, składając odpowiedni wniosek – na adres korespondencyjny podany w pkt 1), mailowo lub listownie do Inspektora Ochrony Danych na adres wskazany w pkt 2) lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora, znajdujący się w pkt 1).
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędy Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO.
- W przypadku przetwarzania dokonywanego na podstawie zgody w każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zgoda może być każdorazowo cofnięta w taki sam sposób w jaki została wyrażona, w szczególności poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia na adres korespondencyjny podany w pkt 1), mailowo lub listownie do Inspektora Ochrony Danych lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora, znajdujący się w pkt 1).
- Podanie danych osobowych jest:
- obligatoryjne i wynika z mocy przepisu prawa tj. ustawy o działalności leczniczej i ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a brak podania danych osobowych będzie skutkował możliwością odstąpienia od udzielenia świadczeń.
- dobrowolne w zakresie danych przetwarzanych w celu dokonania rejestracji na wizyty lekarskie w formie elektronicznej na podstawie art. 6 ust 1 lit a, a brak podania danych osobowych będzie skutkowało brakiem możliwości dokonania rejestracji na wizytę poprzez rejestrację online.
- Pana/Pani dane nie będą podlegały przetwarzaniu w zakresie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym nie będą podlegały profilowaniu.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Jaśle, 38- 200 Jasło, ul. Lwowska 22 (dalej jako Szpital)
- W Szpitalu wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, pod adresem e-mail: iod@szpital.jaslo.pl lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora.
- Dane osobowe przetwarzane będą w celu zabezpieczenia zaspokojenia podstawowych potrzeb bytowych pacjenta, ze szczególnym uwzględnieniem zapewnienia poczucia bezpieczeństwa pacjentowi oraz jego rodzinie, udzielanie merytorycznego wsparcia w trudnych sytuacjach życiowych na podstawie art. 6, ust. 1, lit. c RODO – wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w związku z ustawą z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej,ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, rozporządzenia Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 8 kwietnia 2021r. w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
- Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą organy i instytucje uprawnione do otrzymania Pana/ Pani danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty przetwarzające dane osobowe dla Administratora w związku z zawartymi umowami.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres nie dłuższy niż 5 lat.
- Podanie przez Pana/Panią danych jest obligatoryjne na mocy przepisu prawa, a niepodanie danych może skutkować brakiem możliwości dalszego wsparcia w ramach prowadzonych działań przez pracownika socjalnego
- W odniesieniu do Pana/Pani danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą profilowane, stosowanie do art. 22 RODO,
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
- Posiada Pan/Pani:
- prawo dostępu do danych (art. 15 RODO)
- prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO)
- prawo do usunięcia danych (art. 17 RODO)
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO)
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO)
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa (art. 77 RODO).
- Nie posiada Pan/Pani prawa do przenoszenia danych (art. 20 RODO) – ponieważ przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych nie odbywa się na podstawie zgody lub umowy.
W celu spełnienia obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej RODO, informujemy, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Jaśle, 38- 200 Jasło, ul. Lwowska 22 (dalej jako Szpital)
- W Szpitalu wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, pod adresem e-mail: iod@szpital.jaslo.pl lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora.
- Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- bieżącej obsługi kadrowej – dotyczy danych udostępnianych przez pracownika Szpitala (np. dane członków rodziny pracownika) – na podstawie Ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych;
- archiwizacji dokumentacji medycznej – dotyczy danych udostępnianych przez pacjenta (np. dane osób upoważnionych) – na podstawie Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- archiwizacji dokumentacji finansowo-księgowej – dotyczy danych udostępnianych przez: pacjentów, kontrahentów ich pełnomocników i przedstawicieli, pracowników Szpitala (np. dane członków rodziny) – na podstawie przepisów prawa podatkowego oraz ustawy o rachunkowości;
- obsługi umów z dostawcami – dotyczy danych pozyskiwanych od kontrahentów, ich pełnomocników i przedstawicieli (np. dane wyznaczonych osób do kontaktu ze Szpitalem) – na podstawie art. 6 lit b RODO;
- obsługi i rozliczania darowizn – dotyczy danych pozyskiwanych od darczyńców (np. dane wyznaczonych osób do kontaktu ze Szpitalem) – na podstawie przepisów prawa podatkowego oraz ustawy o rachunkowości;
- rejestracji pacjenta – dotyczy danych pozyskiwanych od pacjentów (np. dane osób upoważnionych) – na podstawie Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- udzielania świadczeń medycznych – dotyczy danych pozyskiwanych od pacjentów (np. dane osób upoważnionych) – na podstawie Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- prowadzenia dokumentacji medycznej – dotyczy danych pozyskiwanych od pacjentów (np. dane osób upoważnionych) – na podstawie Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
- utrzymania kontaktów z organami władzy publicznej – dotyczy danych pozyskiwanych od pacjentów oraz pracowników Szpitala (np. dane osób upoważnionych) – na podstawie art. 6 lit. e RODO;
- organizacji przetargów – dotyczy danych pozyskanych od oferentów i wykonawców (np. dane wyznaczonych osób do kontaktu ze Szpitalem) – na podstawie art. 6 lit. b RODO;
- gdy cel wynika z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, na podstawie art. 6 ust 1 lit f) RODO, polegających na dochodzeniu roszczeń oraz obroną przed roszczeniami.
Zależnie od procesu podczas którego są pobierane.
- Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane:
- w przypadku danych osób upoważnionych przez pacjenta przez okres odpowiadający czasowi przechowywania dokumentacji medycznej, który wskazuje art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2009 r., Nr 52, poz. 417) tj. przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkami wskazanymi w ww. ustawie.
- W przypadku danych dotyczących członków rodzin przez okres wynikający z przepisów prawa pracy oraz przepisów dotyczących systemu ubezpieczeń społecznych.
- W przypadku danych pozyskanych od kontrahentów, ich pełnomocników i przedstawicieli, darczyńców do upływu terminu przedawnienia roszczeń oraz do upływu terminów przechowywania dokumentacji na potrzeby rozliczeń podatkowych, księgowych, ubezpieczeń.
- Pana/Pani dane osobowe przetwarzane przez Szpital w celach wskazanych powyżej, w zależności od procesu podczas którego są pobierane, obejmują:
- w przypadku danych pozyskanych od pacjenta – maksymalny zakres danych to: imię, nazwisko, numer i seria dokumentu tożsamości, numer telefonu, adres zamieszkania;
- w przypadku danych pozyskanych od pracownika Szpitala – dane niezbędne do zgłoszenia do ZUS, imię i nazwisko, dane kontaktowe;
- w przypadku danych pozyskanych od kontrahentów, ich pełnomocników i przedstawicieli, darczyńców – imię, nazwisko, stanowisko służbowe, numer telefonu, adres e-mail;
- Źródłem pochodzenia Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych przez Szpital są: inni Administratorzy, kontrahenci, darczyńcy, źródła publiczne, pacjenci, pracownicy Szpitala.
- Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty przetwarzające dane osobowe dla Administratora w związku z zawartymi umowami, podmioty uprawnione przepisami prawa, podmioty upoważnione przez Panią/ Pana.
- Każda osoba, której dane dotyczą, ma:
- Prawo dostępu zgodnie z art. 15 RODO. Prawo dostępu do danych, o którym mowa w art. 15 RODO, jest prawem odrębnym od prawa pacjenta do informacji o swoim stanie zdrowia, o którym mowa w art. 9 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz od prawa dostępu do dokumentacji medycznej, o którym mowa w art. 23 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta;
- Prawo do sprostowania zgodnie z art. 16 RODO. Zadośćuczynienie temu prawu będzie możliwe jedynie w zakresie w jakim sprostowanie lub uzupełnienie nie narusza autonomii zawodowej osoby wykonującej zawód medyczny oraz zasad prowadzenia dokumentacji medycznej;
- Prawo do zapomnienia zgodnie z art. 17 RODO. Prawo do bycia zapomnianym nie znajduje jednak zastosowania, gdy przetwarzanie jest niezbędne z uwagi na względy interesu publicznego w dziedzinie zdrowia publicznego zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. h), w tym w szczególności wobec danych przetwarzanych w ramach dokumentacji medycznej;
- Prawo do ograniczenia przetwarzania zgodnie z art. 18 RODO, tj. osoba, której dane są przetwarzane może zażądać zaprzestania ich przetwarzania za wyjątkiem ich przechowywania, w sytuacjach, gdy:
- Osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres, w którym Administrator będzie weryfikował ich prawidłowość;
- Osoba, której dane dotyczą, kwestionuje zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych przez Administratora;
- Administrator nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony jego roszczeń;
- Osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu podjęcia decyzji przez Administratora co do zasadności sprzeciwu,
- Prawo do przenoszenia zgodnie z art. 20 RODO jeżeli:
- przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody w myśl art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) lub na podstawie umowy w myśl art. 6 ust. 1 lit. b);
- przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany.
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f), w tym profilowania na podstawie tych przepisów.
- Z praw powyższych, może Pani/ Pan skorzystać, składając odpowiedni wniosek – na adres korespondencyjny podany w pkt 1), mailowo lub listownie do Inspektora Ochrony Danych lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora, znajdujący się w pkt 1).
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędy Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO.
- W przypadku przetwarzania dokonywanego na podstawie zgody w każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zgoda może być każdorazowo cofnięta w taki sam sposób w jaki została wyrażona, w szczególności poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia na adres korespondencyjny podany w pkt 1) lub mailowo do Inspektora Ochrony Danych lub osobiście w siedzibie wskazanej w pkt 1).
- Pana/Pani dane nie będą podlegały przetwarzaniu w zakresie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym nie będą podlegały profilowaniu.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO w celu spełnienia obowiązku informacyjnego informujemy, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Jaśle, 38- 200 Jasło, ul. Lwowska 22 (dalej jako Szpital).
- W Szpitalu wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, pod adresem e-mail: iod@szpital.jaslo.pl lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora.
- Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- nawiązanie stosunku pracy i zatrudniania pracownika do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę,
- umożliwienia pracownikowi korzystania ze szczególnych uprawnień przewidzianych w prawie pracy tj. pracowniczy fundusz socjalny, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, czyli wykonanie przez administratora ciążącego na nim obowiązku prawnego (art. 221 § 1 i 2 kodeksu pracy) przez okres wskazany w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
- zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochrony osób i mienia poprzez stosowanie monitoringu wizyjnego na podstawie art.22² § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy, w celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów lub pracowników pomieszczeń art. 23a ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, w celu obserwacji pacjentów, na podstawie pkt IV.4, V.7, VIII.6 lit h) załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, d i e, art. 9 ust. 2 lit. h rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Nagrania z monitoringu wizyjnego są przechowywane przez okres 90 dni,
- na potrzeby inne niż wymienione powyżej, czyli nie związane z wykonywaniem przez administratora ciążącego na nim obowiązku prawnego oraz uzasadnionego interesu, Administrator będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe do celów związanych z prowadzeniem szkoleń, organizowaniem wyjazdów służbowych czy też organizowaniem eventów na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO przez okres trwania stosunku pracy oraz przedawnienia roszczeń.
- Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych mogą być:
- podmioty publiczne uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora, w tym m. in.: usługi związane z obsługą informatyczną, kadrową, szkoleniową, prawną, a także innym podmiotom zewnętrznym, z którymi Administrator podejmie współpracę w zakresie realizacji praw i obowiązków pracodawcy względem pracowników,
- Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego – Podmiot wiodący w ramach projektu Regionalnej Platformy Wymiany Elektronicznej Dokumentacji Medycznej w Województwie Małopolskim, w którym uczestniczy Placówka.
- Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, prawo do sprostowania, prawo do zapomnienia, prawo do przenoszenia danych osobowych oraz prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Ponadto osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f), w tym profilowania na podstawie tych przepisów.
- Z praw powyższych, może Pan/Pani skorzystać, składając odpowiedni wniosek – na adres korespondencyjny podany w pkt 1), mailowo lub listownie do Inspektora Ochrony Danych na adres e-mail lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora, znajdujący się w pkt 1).
- Ma Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędy Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- W przypadku przetwarzania dokonywanego na podstawie zgody w każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zgoda może być każdorazowo cofnięta w taki sam sposób w jaki została wyrażona, w szczególności poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia na adres korespondencyjny podany w pkt 1), mailowo lub listownie do Inspektora Ochrony Danych na adres e-mail lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora, znajdujący się w pkt 1).
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres 50 lat lub 10 lat, na podstawie Kodeksu Pracy a w pozostałych przypadkach do ustania przyczyn analitycznych, statystycznych, prawnych lub umownych.
- Pana/Pani dane nie będą podlegały przetwarzaniu w zakresie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym nie będą podlegały profilowaniu.
- Administrator informuje, iż do celów organizacyjnych w procesie przechowywania, przetwarzania oraz udostępniania danych będzie stosował odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z przepisami RODO. Środki te będą w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO informujemy, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Jaśle, 38- 200 Jasło, ul. Lwowska 22 (dalej jako Szpital)
- W Szpitalu wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, pod adresem e-mail: iod@szpital.jaslo.pl lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora.
- Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu rekrutacji prowadzonego przez Szpital.
- Podstawą prawną przetwarzania przez Administratora Pana/Pani danych osobowych w zakresie procesu rekrutacji jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli wyrażona dobrowolnie przez Pana/Panią zgoda, Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 108 tj.) – w szczególności art. 221 1 – art. 6 ust. 1 lit. c.
- Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji oraz przez okres 1 miesiąca po zakończeniu danego procesu rekrutacji.
- Pana/Pani dane nie będą przekazywane innym podmiotom.
- Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, prawo do sprostowania, prawo do zapomnienia, prawo do przenoszenia danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania.
- Nie przysługuje Panu/Pani prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, z uwagi na fakt, że podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia 2016/679, w zakresie przetwarzania danych objętego zgodą oraz art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia 2016/679, w zakresie przetwarzania danych wynikającego z wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, a także prawo do przenoszenia danych w zakresie przetwarzania danych objętego zgodą, z uwagi na fakt, iż dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany;
- Osoba, której dane dotyczą, może skorzystać z przysługujących jej praw, składając odpowiedni wniosek – na adres korespondencyjny podany w pkt 1), mailowo lub listownie do Inspektora Ochrony Danych na adres e-mail: iod@szpital.jaslo lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora, znajdujący się w pkt 1).
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędy Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż p przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO.
- W przypadku przetwarzania dokonywanego na podstawie zgody w każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zgoda może być każdorazowo cofnięta w taki sam sposób w jaki została wyrażona, w szczególności poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia na adres korespondencyjny podany w pkt 1), mailowo lub listownie do Inspektora Ochrony Danych na adres e-mail: iod@szpital.jaslo lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora, znajdujący się w pkt 1).
- Podanie danych jest dobrowolne, ale stanowi warunek konieczny do wzięcia udziału w procesie rekrutacji. Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwi rozpatrzenie kandydatury.
- Pana/Pani dane nie będą podlegały przetwarzaniu w zakresie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym nie będą podlegały profilowaniu.
- Pana/Pani dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Jaśle, 38- 200 Jasło, ul. Lwowska 22 (dalej jako Szpital).
- W Szpitalu wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, pod adresem e-mail: iod@szpital.jaslo.pl lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
- 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
- o art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu realizacji umowy, jeżeli oferta będzie najkorzystniejsza.
- Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres obowiązywania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego;
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Posiada Pan/Pani:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pana/Pani dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, który administrator przetwarza na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO w związku z treścią pkt 3 i 5; Nie przysługuje Panu/Pani:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO, prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
- Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 – ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp” oraz podmioty i organy, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, oraz podmioty, które na podstawie stosownych umów przetwarzają dane osobowe powierzone do przetwarzania przez Administratora w związku z realizacją usług gwarantujących należyte wykonanie niniejszej Umowy;
- Pana/Pani dane osobowe a nie będą podlegały profilowaniu.
- Obowiązek podania przez Pana/Panią danych osobowych bezpośrednio Pana/Pani dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ust. Pzp;
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
Treść klauzuli informacyjnej wynika z realizacji obowiązku informacyjnego zawartego w art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Jaśle, 38- 200 Jasło, ul. Lwowska 22 (dalej jako Szpital)
- W Szpitalu wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, pod adresem e-mail: iod@szpital.jaslo.pl lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora.
- Państwa dane osobowe z nagranych rozmów telefonicznych przetwarzane są w celu zapewnienia najwyższych standardów i bezpieczeństwa obsługi telefonicznej realizowanej przez osoby zatrudnione w Szpitalu i zabezpieczenia interesu prawnego osoby, której dane osobowe zarejestrowano w systemie nagrywania rozmów telefonicznych oraz na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów lub dochodzenia roszczeń i zabezpieczenia materiału dowodowego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
- Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi w szczególności, zgoda udzielona na skutek nierozłączenia się w trakcie odsłuchiwania wiadomości powitalnej i oczekiwania na połączenie (art. 6 ust. 1 lit. a oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO). Jeśli osoba dzwoniąca nie wyraża zgody na nagrywanie rozmowy powinna zakończyć połączenie.
- Okres przechowywania nagrań jest ograniczony pojemnością nośnika danych, jednakże nie przekracza on 360 dni od dnia nagrania, a po tym terminie dane są usuwane przez ich nadpisanie danych na dysku (termin usunięcia danych ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania prowadzonego na postawie przepisów prawa lub gdy administrator powziął informację, iż mogą one stanowić dowód w takim postępowaniu).
- Dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom, z wyjątkiem organów władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
- Na zasadach określonych przepisami RODO, posiadają Państwo prawo do żądania od Administratora:
- dostępu do treści swoich danych osobowych,
- sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
- usunięcia swoich danych osobowych w zakresie danych przetwarzanych na podstawie wyrażonej zgody,
- ograniczenia przetwarzania swoich danych gdy prawidłowość ich przetwarzania jest kwestionowana,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- przenoszenia swoich danych osobowych w zakresie danych przetwarzanych na podstawie wyrażonej przez Państwa zgody, o ile będziemy dysponowali technicznymi możliwościami w tym zakresie.
- Ma Pan/Pani prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędy Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- W przypadku przetwarzania dokonywanego na podstawie zgody w każdej chwili przysługuje Panu/Pani prawo do wycofania zgody na przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, ale cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zgoda może być każdorazowo cofnięta w taki sam sposób w jaki została wyrażona, w szczególności poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia na adres korespondencyjny podany w pkt „1)”, mailowo lub listownie do Inspektora Ochrony Danych na adres e-mail lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora, znajdujący się w pkt 1).
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w sposób cyfrowy i analogowy.
- Państwa dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym nie będą podlegały profilowaniu.
W celu spełnienia obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),zwanym dalej RODO, informujemy, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Jaśle, 38- 200 Jasło, ul. Lwowska 22 (dalej jako Szpital)
- W Szpitalu wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, pod adresem e-mail: iod@szpital.jaslo.pl lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora.
- System monitoringu wizyjnego w Szpitalu obejmuje swoim zasięgiem:
- Oddział Psychiatryczny,
- Szpitalny Oddział Ratunkowy,
- Blok operacyjny,
- Trakt porodowy,
- obszary ogólnodostępne,
- teren wokół Szpitala,
- Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochrony mienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w oparciu o ustawę z dnia 26 kwietnia 2007r. o zarządzaniu kryzysowym, w celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów lub pracowników pomieszczeń art. 23a ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej, w celu obserwacji pacjentów, na podstawie pkt IV.4, V.7, VIII.6 lit h) załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. d i, art. 9 ust. 2 lit. h rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz Art. 18e ust. 2 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego.
- Pana/Pani dane osobowe zarejestrowane poprzez stosowanie monitoringu wizyjnego będą przetwarzane przez okres do 1 miesiąca od dnia nagrania, chyba że nagrania obrazu będą stanowiły dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator poweźmie wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu. W takim przypadku termin ten ulegnie przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
- Zapis z monitoringu pomieszczeń przeznaczonych do izolacji osób z zaburzeniami psychicznymi przechowuje się przez okres co najmniej 12 miesięcy od dnia jego zarejestrowania, jednak nie dłużej niż przez 13 miesięcy od dnia jego zarejestrowania, o ile nie zostanie on zabezpieczony jako dowód w toczącym się postępowaniu.
- Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych mogą być podmioty uprawnione przepisami prawa, a także organy prowadzące postępowania na podstawie przepisów prawa, w których nagrania mogą stanowić dowód.
- Osoba, której dane znajdują się w materiałach pozyskanych z monitoringu, ma prawo do:
- Informacji o istnieniu monitoringu w określonym miejscu, jego zasięgu oraz celu jego prowadzenia,
- dostępu do treści zapisów z monitoringu w uzasadnionych przypadkach,
- przetwarzania Państwa danych osobowych przez ograniczony czas.
- Z praw osoba, której dane dotyczą, może skorzystać, składając odpowiedni wniosek – na adres korespondencyjny podany w pkt 1) lub osobiście w siedzibie Szpitala wskazanej w pkt 1).
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO.
- Dane nie będą podlegały przetwarzaniu w sposób zautomatyzowany w tym poprzez profilowanie.
- Dane nie będą przekazywane do państw trzecich/ organizacji międzynarodowych.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Jaśle, 38- 200 Jasło, ul. Lwowska 22 (dalej jako Szpital)
- W Szpitalu wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, pod adresem e-mail: iod@szpital.jaslo.pl lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpatrzenia wniesionej przez Panią/Pana skargi/wniosku, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na administratorze) lub art. 6 ust. 1 lit. e RODO (w związku z wykonywaniem przez administratora zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi) lub art. 9 ust. 2 lit. g RODO (ze względów związanych z ważnym interesem publicznym) w związku z przepisami Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego, Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego w szczególności art. 223 § 1.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, do jakich zostały zebrane, a po jego upływie zgodnie z okresem przewidzianym w ustawie o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz w rozporządzeniu w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty przetwarzające dane osobowe dla Administratora w związku z zawartymi umowami, podmioty uprawnione przepisami prawa, podmioty upoważnione przez Panią/ Pana.
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędy Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO.
- Mają Państwo prawo do dostępu, sprostowania swoich danych osobowych, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do usunięcia danych osobowych jeśli dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem lub dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie krajowym.
- Z praw osoba, której dane dotyczą, może skorzystać, składając odpowiedni wniosek – na adres korespondencyjny podany w pkt 1), mailowo do Inspektora Ochrony Danych na adres: e-mail lub osobiście w siedzibie administratora wskazany w pkt 1).
- Podanie danych osobowych jest obowiązkowe i wynika z przepisów, czyli jest warunkiem rozpatrzenia Państwa skargi lub wniosku.
- Pana/Pani dane nie będą podlegały przetwarzaniu w zakresie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym nie będą podlegały profilowaniu.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) – dalej RODO informujemy, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Jaśle, 38- 200 Jasło, ul. Lwowska 22 (dalej jako Szpital)
- W Szpitalu wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, pod adresem e-mail: iod@szpital.jaslo.pl lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora.
- Celem przetwarzania jest: realizacja umowy zawartej między Szpitalem a podmiotem kierującym na praktyki lub studentem.
na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Kodeksu Pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. oraz na podstawie Art.6 ust.1 lit b – przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy, na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. a- jako zgody na publikację wizerunku, na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. f- jako niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (monitoring wizyjny, monitoring systemów informatycznych, wewnętrzna identyfikacja wizualna pracowników, stosowanie systemu kontroli dostępu); - Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres zgodny z zapisami Kodeksu Pracy a w pozostałych przypadkach do ustania przyczyn biznesowych oraz do momentu odwołania zgody.
- Posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.
- Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa, a w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
- Pani/Pana dane nie będą poddawane profilowaniu ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Jaśle, 38- 200 Jasło, ul. Lwowska 22 (dalej jako Szpital)
- W Szpitalu wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, pod adresem e-mail: iod@szpital.jaslo.pl lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora.
- Podanie danych osobowych jest obligatoryjne do celu zawarcia i realizacji umowy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r (RODO)., a także w związku z jej realizacją i kontaktem z osobami zaangażowanymi w jej realizacją oraz w przypadku roszczeń na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO w ramach uzasadnionego prawnie interesu Administratora.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy ze Szpitalem oraz rozliczenia kosztów wynagrodzenia/zapłaty w związku z zawartą umową.
- Dane osobowe będą przetwarzane przez okres obowiązywania umowy oraz mogą być przechowywane przez okres 5-ciu lat, licząc od początku roku następującego po roku, w którym dokonano ostatniego rozliczenia kosztów.
- Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych może zostać wydłużony z uwagi na dochodzenie roszczeń lub toczące się postępowanie przed sądem.
- Pani/Pana dane osobowe mogą zostać udostępnione jedynie organom uprawnionym ma mocy przepisów prawa.
- Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, prawo do sprostowania, prawo do zapomnienia, prawo do przenoszenia danych osobowych oraz prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Ponadto osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f), w tym profilowania na podstawie tych przepisów.
- Szpital informuje, iż do celów organizacyjnych w procesie przechowywania, przetwarzania oraz udostępniania danych będzie stosował odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z przepisami RODO. Środki te będą w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane.
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędy Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pana/Pani dotyczących narusza przepisy RODO.
Z uwagi na art. 13 ust. 1 oraz ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej jako: RODO, informujemy, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Jaśle, 38- 200 Jasło, ul. Lwowska 22 (dalej jako Szpital)
- W Szpitalu wyznaczono Inspektora Ochrony Danych, z którym możecie się Państwo kontaktować w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, pod adresem e-mail: iod@szpital.jaslo.pl lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych z realizacją zadań statutowych Szpitala. Są gromadzone, przetwarzane i przechowywane w celu prowadzenia korespondencji z Państwem i w celu, dla którego zostały nam udostępnione.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do czasu ustania celu dla jakiego zostały zgromadzone oraz gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych jest niezbędne w celu wypełnienia obowiązku prawnego na podstawie RODO art. 6 ust. 1 lit c.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom Szpitala, jak też podmiotom udzielającym wsparcia Szpitalowi na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia.
- Informujemy ponadto, że Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych lub do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Przysługujące Pani/Panu prawa uzależnione są od celu oraz podstawy przetwarzania danych osobowych.
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do UODO, gdy uzna, iż przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Szpital Specjalistyczny w Jaśle, 38- 200 Jasło, ul. Lwowska 22 (dalej jako Szpital).
- Szpital wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod@szpital.jaslo.pl lub przesyłając korespondencję na adres siedziby Administratora;
- Pani/a dane osobowe będą przetwarzane w celach związanych ze zgłaszanymi przypadkami naruszenia prawa, na podstawie: ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. e RODO) w celu prowadzenia postępowania wyjaśniającego, podejmowania działań następczych, prowadzenia rejestru zgłoszeń naruszeń.
- Pani/a dane osobowe będą przetwarzane przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie zewnętrzne do organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami. Po tym okresie dane zostaną usunięte.
- Administrator zapewnia poufności Pani/a danych, w związku z otrzymanym zgłoszeniem. W związku z tym dane mogą być udostępnione jedynie podmiotom uprawnionym do tego na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom, którym administrator powierzył przetwarzanie danych w celu niezbędny do rozpatrzenia zgłoszenia.
- Posiada Pan/i prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, a także ich sprostowania (poprawiania). Przysługuje Pani/u także prawo do żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także sprzeciwu na przetwarzanie, przy czym przysługuje ono jedynie w sytuacji, jeżeli dalsze przetwarzanie nie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązku prawnego i nie występują inne nadrzędne prawne podstawy przetwarzania.
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi na realizowane przez Administratora przetwarzanie do Prezesa UODO (uodo.gov.pl).
- Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do przyjęcia i rozpatrzenia zgłoszenia. Anonimowe zgłoszenia mogą być odrzucane.
- Pani/Pana dane nie będą udostępnione do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Pani/a dane nie będą podlegały profilowaniu lub zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.