Poradnia Otolaryngologiczna świadczy usługi zdrowotne w zakresie porad, konsultacji specjalistycznych oraz:
badań okresowych (pracowników, uczniów) z Zakładu Medycyny Pracy,
punkcji zatok
płukania uszu,
paracentezy,
diagnostyki i leczenia zawrotów głowy,
usuwania szwów w okolicy głowy,
koagulacji naczyń krwionośnych nosa (krwotoki),
badania w kierunku nieżytu nosa (alergie),
leczenia po zabiegach operacyjnych,
konsultacji i leczenia po zakończonej hospitalizacji,
usunięcia ciała obcego z ucha,
pełnej diagnostyki zatok,
podcięcia wędzidełka,
leczenia i diagnostyki w zakresie głuchoty,
porażenia nerwu twarzowego – leczenie i diagnostyka,
zmiany opatrunków w okolicy głowy
Pacjent, który w tym roku rejestruje się do poradni specjalistycznej, ma obowiązek dostarczyć oryginał skierowania (osobiście lub przesłać pocztą) nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia dokonania wpisu na listę oczekujących, pod rygorem skreślenia z listy. Termin liczony jest od następnego dnia po dokonaniu wpisu na listę. Jeśli pacjent nie zgłosi się na wyznaczoną wizytę, zostanie skreślony z listy oczekujących, a świadczeniodawca zwraca mu oryginał skierowania. Pacjent nie zostanie skreślony z listy oczekujących, jeśli udowodni, że niezgłoszenie się na wizytę nastąpiło z powodu niemożliwego do zapobieżenia nadzwyczajnego zdarzenia (siły wyższej). Wniosek o przywrócenie na listę pacjent winien zgłosić niezwłocznie, nie później jednak jak w terminie 7 dni od niezgłoszenia się na wizytę w ustalonym terminie. Pacjent w celu otrzymania danego świadczenia może wpisać się na listę oczekujących tylko u jednego świadczeniodawcy. Zasada ta dotyczy również świadczeń onkologicznych i świadczeń udzielanych bez skierowania. Termin wizyty do poradni można ustalić osobiście, telefonicznie i poprzez e-rejestrację. Uprasza się pacjentów o potwierdzenie zgłoszenia się na wizytę na dwa dni przed terminem wizyty. Natomiast pacjent, gdy nie może stawić się na wizytę w umówionym terminie, również powinien poinformować o tym świadczeniodawcę, biorąc pod uwagę dobro innych oczekujących na świadczenie pacjentów.