Polityka Systemu Zarządzania Jakością jest nadrzędnym elementem strategii funkcjonowania Szpitala Specjalistycznego w Jaśle, w odniesieniu do świadczonych usług zdrowotnych, które spełniają wymagania i potrzeby pacjentów. Zadanie to jest realizowane poprzez wdrożenie, utrzymanie i ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością spełniającego wymagania normy: ISO 9001:2015
„Misją Szpitala Specjalistycznego w Jaśle jest
udzielanie profesjonalnej opieki medycznej”
Główne kierunki działania w celu realizacji Polityki Systemu Zarządzania Jakością to:
- Utworzenie wewnętrznego systemu zarządzania jakością i bezpieczeństwem, który składa się z zasad, procedur, metod oraz opisów stanowisk pracy, w celu zapobieżenia wystąpieniu zdarzeń niepożądanych.
- Zagwarantowanie pacjentom usługi profesjonalnej, rzetelnej, terminowej, zgodnie z oczekiwaniami pacjentów, obowiązującymi normami i przepisami prawa.
- Dbanie o bezpieczeństwo informacji będącej w posiadaniu szpitala i satysfakcję pacjentów oraz poszanowanie ich praw.
- Zatrudnienie doświadczonej i wysoko wykwalifikowanej kadry pracowników, która w sposób ciągły podnosi swoją wiedzę i umiejętności.
- Kształtowanie świadomości personelu o znaczeniu SZJ.
- Systematyczne identyfikowanie zagrożeń, ich analiza i ocena oraz podejmowanie niezbędnych działań służących minimalizacji lub całkowitego usunięcia zidentyfikowanych ryzyk.
- Ciągły rozwój i modernizacja infrastruktury szpitala, bazy sprzętowej oraz wprowadzanie nowoczesnych technik medycznych.
- Prowadzenie systematycznych przeglądów i ocen skuteczności działania Systemu Zarządzania Jakością oraz spełnianie wymagań i ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania Jakością.
Dyrektor Szpitala Specjalistycznego w Jaśle, zapewnia, że Polityka Jakości, jej cele i zadania są przekazane pracownikom, zrozumiałe, wprowadzone, przeglądane i utrzymywane we wszystkich Komórkach Organizacyjnych Szpitala. Wszyscy pracownicy Szpitala w zakresie swoich obowiązków są odpowiedzialni za realizacje powyższej Polityki oraz inicjowanie działań na rzecz dostosowania procesów i usług.