- Jasło, ul. Lwowska 22
- Główny budynek szpitala
- Budynek A, parter (zobacz lokalizację)
- Główny budynek szpitala
Kierownik Oddziału | 13 44 37 588 |
Kierownik ds. pielęgniarek i niższego personelu medycznego | 13 44 37 535 |
Dyżurka lekarska | 13 44 37 579 |
Izba Przyjęć | 13 44 37 573 |
Kierownik oddziału:
- lek. Piotr Marciniak
Z-ca Kierownika oddziału:
- lek. Artur Sadzikowski
Kierownik ds. pielęgniarek:
- mgr Alina Potera
Z-ca kierownika ds. pielęgniarek:
- mgr Agnieszka Sysoł
Pielęgniarz koordynujący (Transport Sanitarny)
- Józef Wilk
Szpitalny Oddział Ratunkowy jest jednostką systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego (PRM), który udziela świadczeń medycznych osobom znajdującym się w stanie zagrożenia zdrowia lub życia, szczególnie w przypadku urazów, zatruć, poważnych chorób wewnętrznych i neurologicznych(zawał serca, udar mózgu).
Zakres świadczonych usług medycznych:
Szpitalny Oddział Ratunkowy udziela świadczeń opieki zdrowotnej całodobowo, polegających na:
- diagnostyce urazów, zatruć i nagłych zachorowań,
- podjęciu leczenia i wykonywania procedur medycznych w zakresie niezbędnym dla stabilizacji funkcji życiowych osób, które znajdują się w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego,
- kontynuacji leczenia pacjentów kierowanych przez zespoły ratownictwa medycznego,
- pomocy medycznej ofiarom wypadków, klęsk żywiołowych i katastrof.
Tryb Obsługi Pacjenta w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym (TOP SOR)
Od 1 lipca 2021 roku, w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym w SS w Jaśle funkcjonuje nowy system obsługi pacjentów. Jest on efektem nowego rozporządzenia ministra zdrowia dotyczącego przyjmowania pacjentów w szpitalnych oddziałach ratunkowych, które wnosi zmiany w systemie zarządzania SOR i wprowadza ujednolicony system segregacji medycznej przy wykorzystaniu narzędzia TOP SOR.
Tryb Obsługi Pacjenta w SOR (TOP SOR) ma na celu stworzenie wystandaryzowanego systemu rejestracji i przyjęć pacjentów w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym.
Pacjent zgłaszający się do SOR po zarejestrowaniu się w oddziale ratunkowym, zostaje przydzielony do jednej z kategorii;
- czerwona – konieczna natychmiastowa pomoc,
- pomarańczowa – pomoc bardzo pilna czas oczekiwania poniżej 10 minut,
- żółta – konieczna pomoc pilna z możliwym czasem oczekiwania 30- 60 minut,
- zielona – czas oczekiwania może wynieść do 120 minut,
- niebieska – czas oczekiwania na przyjęcie do 240 minut.
Po za obszar SOR- u została wyodrębniona Izba Przyjęć Planowych, która ma na celu sprawne, niekolidujące z pracą SOR przyjmowanie pacjentów do poszczególnych oddziałów szpitala w zaplanowanym terminie.
Mając na uwadze zadowolenie pacjentów ze świadczonych usług w SOR oraz w trosce o ich czas informujemy, że osoby niebędące w stanie nagłego zagrożenia zdrowia i życia, powinny zgłaszać się do poradni lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej, a poza godzinami pracy POZ do lekarza Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej.